No niin nyt sitä ollaan tekemässä unelmista totta ja asentamassa vanhan 40 hevosvoimaisen vääntävän ja tähän päivään saakka nokalla olleen monet as-urat nähneen "voimanpesän" tilalle toista hieman kiihkeämpää.
Projektin muutoskohteet: Kone tarvittavine muutoksineen ja pakoputki.
Tässä projektin kohde, joka siis joulun pyhinä saa uuden kiukaan.
Tässä uusi elimenluovuttaja.
Tänään (19.12) kolme tuntia kahteen pekkaan autojen kimpussa. Kahdesta Starletista kone pois, jotka kohtasivat lattialla sulassa sovussa.
Vaviskaa Justyt ja Audit tässä on uusi pieni, mutta salainen aseemme, joka vääntää matalalta ja laulattaa korkealle. Tämä kun saadaan toimimaan moitteettomasti, niin sillon on ilo autossa ja tuhatpäisillä katsojajoukoilla.
Nyt siis taustapeilit kuntoon
Toyota Starlet - Uusi turbomylly vanhaan autoon
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Jaahas, takavetoisella meinataan sitkuttaa aina vain...
Toki starletti taitaa niitä soveltuvimpia laitteita moiseen kurjisteluun olla
Meikäläisen kartanlukutaidot ja kärsivällisyys ei kyllä riitä kaksivetoisella kurjuuttamiseen. Tosin tämän auton miehistö näyttää pärjäävän kahdellakin vetävällä pyörällä...
Ei vainenkaan, mitenkään kyseenalaistamatta ko. auton miehistön kilpailu- tahi autonrakennustaitoja, esitän muutaman kommentin ja kysymyksen.
Osalle on jopa kokemuspohjaa ja muille upgreidattuja essonpaaritietoja.
Ahtimen koko näyttää aika passelilta moottorin koko ja käyttötarkoitus huomioiden, minkäskokoisia nää siirtyilevät pannut ovat? Entäs ahtimen merkki? Siipien mitat kiinnostaa toki, vaikka sitten sen tämän laitteen evoluution eli turbo-justiinan rakentamista varten..
Uusi moottori näyttää siinä määrin kireältä jo alkuunsa että hieman epäilyttää soveltuvuus puhaltimen kanssa käytettäväksi. Mites on, onko koneessa esmes jotain kiukkuista nokka-akselia tms. käytössä? Ahtimen kanssa AS-käytössä tarvittavan hyvän väännön rakentaminen saattaa olla hankalaa jos kone on rakennettu kireäksi vapariksi. Kaasutinpatteristo näyttää ainakin siltä että allergiareaktio olisi väistämätön jo ilman turboakin... Tersselin ja justiinan kanssa pelanneena olen täysin kypsä kaasuttimiin ja niiden mukanaan tuomiin "ominaisuuksiin".
Suosittelen kyllä tutustumaan Megasquirtin tai muiden ohjelmoitavien ruiskujen maailmaan, ei ole ylivoimaista sekään. Lisäksi ahtimen kanssa toimiminen vaatii yleensä paineen mukaan säätyvää sytytystä jonka nämä osaavat, myös MS.
Projekti on kyllä mitä suositeltavin, kerrankin joku rakentaa jotain hauskempaakin eikä aina vain sitä "superluotettavaa AS-autoa". Ittellä olis Megasquirt-rakennussarja odottamassa kokoamista ja Justiinaan implementointia....
Seuraavia vaiheita odotellaan mielenkiinnolla...
-Ville
Toki starletti taitaa niitä soveltuvimpia laitteita moiseen kurjisteluun olla
Meikäläisen kartanlukutaidot ja kärsivällisyys ei kyllä riitä kaksivetoisella kurjuuttamiseen. Tosin tämän auton miehistö näyttää pärjäävän kahdellakin vetävällä pyörällä...
Ei vainenkaan, mitenkään kyseenalaistamatta ko. auton miehistön kilpailu- tahi autonrakennustaitoja, esitän muutaman kommentin ja kysymyksen.
Osalle on jopa kokemuspohjaa ja muille upgreidattuja essonpaaritietoja.
Ahtimen koko näyttää aika passelilta moottorin koko ja käyttötarkoitus huomioiden, minkäskokoisia nää siirtyilevät pannut ovat? Entäs ahtimen merkki? Siipien mitat kiinnostaa toki, vaikka sitten sen tämän laitteen evoluution eli turbo-justiinan rakentamista varten..
Uusi moottori näyttää siinä määrin kireältä jo alkuunsa että hieman epäilyttää soveltuvuus puhaltimen kanssa käytettäväksi. Mites on, onko koneessa esmes jotain kiukkuista nokka-akselia tms. käytössä? Ahtimen kanssa AS-käytössä tarvittavan hyvän väännön rakentaminen saattaa olla hankalaa jos kone on rakennettu kireäksi vapariksi. Kaasutinpatteristo näyttää ainakin siltä että allergiareaktio olisi väistämätön jo ilman turboakin... Tersselin ja justiinan kanssa pelanneena olen täysin kypsä kaasuttimiin ja niiden mukanaan tuomiin "ominaisuuksiin".
Suosittelen kyllä tutustumaan Megasquirtin tai muiden ohjelmoitavien ruiskujen maailmaan, ei ole ylivoimaista sekään. Lisäksi ahtimen kanssa toimiminen vaatii yleensä paineen mukaan säätyvää sytytystä jonka nämä osaavat, myös MS.
Projekti on kyllä mitä suositeltavin, kerrankin joku rakentaa jotain hauskempaakin eikä aina vain sitä "superluotettavaa AS-autoa". Ittellä olis Megasquirt-rakennussarja odottamassa kokoamista ja Justiinaan implementointia....
Seuraavia vaiheita odotellaan mielenkiinnolla...
-Ville
Valitettavasti jouduimme luopumaan turboprojektista toimitusvaikeuksien vuoksi. Malcolm Wilsonilta Hirvosen Mikon suosiollisella avustuksella piti saada sponsoriturbo. Ei voitu kuulemma toimittaa alhaisen tv-näkyvyyden ja yleisen markkinatilanteen takia. Tiedä sitten mikä oli oikea syy...
Tuplakaasaritkin kannettiin varaston hyllylle, imasevat pian syksyisessä kelissä lehden kurkkuunsa ja yskähtelevät pahemman kerran. Viritellään ne sitten katustarbaan aikanaan taas takaisin (ostetaan kireä ja varmatoiminen kone nokalle, 4K ja 5K kelpaa). Tilalle laitettiin hyväksi ja varmatoimiseksi havaittu starletin alkuperäiskaasari, ei uskallettu kurkata sisälle, toiminut niin hyvin. Imusarjan kanavia kiilloteltiin, mahtaakohan siitäkään mitään muuta hyötyä olla kuin loppuun kulunut santapaperilaikka tms.
No onneksi hieman kireempi kone tuli nyt nokalle, tai no ei siellä tallissa nytkään varmaan ole 60 hevosta enempää. Mutta ero tuntuu suurelta vanhaan pannuun verrattuna, mistä todennäkösesti on pari mäntää halki ja kaikki männänrenkaat kulunu teille tuntemattomalle jo aikoja sitten. Erään varaosa-auton mukana tullut marteliuksen (ehkä) peltisarja ja pakoputki alusta loppuun laitettiin alle. Äänen taso nousi kokonaisuudessaan aivan uudelle tasolle, nyt puhuu voima
Summa summarun:
Starletin koneen pois otto (2kpl): 3h
Yhden asennus toimivaksi: 2h
Uuden pakoputkiston virittely: 15h
Muuta säätämistä: 5h
Revenneen lattian, poikki menneen etupalkin ja takahiekkapellin hitsaus (kiitos Artsi): 2h
Hyvää Uutta Vuotta koko as-porukalle!