morons.
kertokaapas mulle justyn 1.2 motin perusvirit mitä vois nyrkkipajalla/itse alkaa väsäämään..eli mitä tuninkia ootte justyihinne tehny..sillä varauksella että pitää kestää normikatu ajoa..
esim. peltisarjaa..parempaa kaasaaria mitä? kertokaa..
-jani-
justyn viritys
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Siitä peltisarjasta varmaan voi aloittaa, sitten nokan hionta ja vauhtipyörän kevennys parilla kilolla. Kaasarihässäkkä varmaan kannattaa korvata yksinkertaisemmalla. Ruisku olisi tietysti vielä parempi, mutta menee aika hankalaksi. Joku jolla on enemmän kokemusta justujen virityksestä voisi kommentoida tarkemmin.
jes. kannen aattelin teettää ja nokan hionnan..jotkut puhu että vanhemmanmallin kaasari tai kaasarin huolto auttas..pitääkin toi vauhtipööräTimo wrote:Siitä peltisarjasta varmaan voi aloittaa, sitten nokan hionta ja vauhtipyörän kevennys parilla kilolla. Kaasarihässäkkä varmaan kannattaa korvata yksinkertaisemmalla. Ruisku olisi tietysti vielä parempi, mutta menee aika hankalaksi. Joku jolla on enemmän kokemusta justujen virityksestä voisi kommentoida tarkemmin.
muistaa..ruiskua enkä turbojuttuja meinannu vaan tommosen pienen virin tohon mun "kekeen" ja muuten tekniikka ja ulkoasu kuntoon
-jani-
Subary Justy Rallye
Justiinan oma kaasarihan on varsinainen murheenkryyni. Yleensä jokaisen kaasarin läppäakseli on kulunut väljäksi ja pysyvänä hoitokeinona tähän on vain joko holkittaa ko. akseli runkoon (jos sattuu onnistamaan) tai etsiä vaihtarikaasari. Tilapäisesti ongelmasta toki pääsee synteettisellä vaseliinilla ja/tai tyhjäkäyntisuuttimen poraamisella/vaihdolla isompaan.
Tosiviritystähän koneeseen (varsinkaan katukäyttöön) ei etes kannata ajatella, koska tunnetusti ko. motin alakerran kestävyys ei ole niitä parhaimpia mahdollisia. Pelkästään kisakäytössä olevaan kamppeeseen voisi ajatella matalapaine turboa, joka lähtee tuottamaan painetta alakieroksilta lähien. Tällöin koneeseen vois saada luonnetta jopa muuallekkin, kuin 3800-4200 jengan välilille, missä vakio justiinan kone antaa "räjähtävän" suorituskyvyn jakovaihteen kitkahäviöille. Turbottamisestahan välittömästi tulee taas lakiteknillisiä ongelmia, jotka ilmeisesti vaativat mm. katalysaattorin asetamisen, ja kas kummaa, saavutettu vähäinen tehonlisäys katoaa heikentyneen pakokaasujen poiston takia.
-Keke-
Tosiviritystähän koneeseen (varsinkaan katukäyttöön) ei etes kannata ajatella, koska tunnetusti ko. motin alakerran kestävyys ei ole niitä parhaimpia mahdollisia. Pelkästään kisakäytössä olevaan kamppeeseen voisi ajatella matalapaine turboa, joka lähtee tuottamaan painetta alakieroksilta lähien. Tällöin koneeseen vois saada luonnetta jopa muuallekkin, kuin 3800-4200 jengan välilille, missä vakio justiinan kone antaa "räjähtävän" suorituskyvyn jakovaihteen kitkahäviöille. Turbottamisestahan välittömästi tulee taas lakiteknillisiä ongelmia, jotka ilmeisesti vaativat mm. katalysaattorin asetamisen, ja kas kummaa, saavutettu vähäinen tehonlisäys katoaa heikentyneen pakokaasujen poiston takia.
-Keke-