Justyn kallistuksenvakaaja(t)
Posted: Thu Feb 14, 2008 12:41 pm
Terve vaan kaikille
Kyrön ajossa tarttui sitten etukallistuksenvakaaja jonnekin ja prätkähti irti molemmista keskikiinnityspisteistään. Kumit lähtivät jonnekin kaakkoon metalliosien jäädessä killumaan auton pohjaan...
Koska ajoon tuo ei nähtävästi juurikaan vaikuta, ja alustaa on muutenkin tarkoitus jäykistää, niin ajattelin kiskaista koko tangon pois auton alta häiritsemästä ja tarttumasta joka paikkaan. Pohjapanssarin tekoakin tangon poisto helpottaa. Kyrön ajon tyylisessä möyrinnässä vain haittaa koska tekee eri puolien joustot riippuvaiseksi toisistaan.
Onkos täällä kukaan moista operaatiota tehnyt, ja ennenkaikkea testannut katsastusmiehen mielipidettä asiaan? Mikään välttämätön osa tuo ei ole, koska ei toimi pyöräntuennan osana, kuten esimerkiksi tersselissä. Tuskin katsari moista huomaisikaan jos eivät pitkittäistuet kiinnittyisi samaan kumitötsään johon jää ammottava reikä jos tangon poistaa.
Joissain autoissa malleja on ollut vakaajilla ja ilman, esmes mulla ajoautona olevassa saabissa, johon itsekin vakaajat aikanaan lisäsin. Mutta mikähän mahtaa olla tulkinta tehdasasenteisen vakaajan poistamisen suhteen??
-Ville
Kyrön ajossa tarttui sitten etukallistuksenvakaaja jonnekin ja prätkähti irti molemmista keskikiinnityspisteistään. Kumit lähtivät jonnekin kaakkoon metalliosien jäädessä killumaan auton pohjaan...
Koska ajoon tuo ei nähtävästi juurikaan vaikuta, ja alustaa on muutenkin tarkoitus jäykistää, niin ajattelin kiskaista koko tangon pois auton alta häiritsemästä ja tarttumasta joka paikkaan. Pohjapanssarin tekoakin tangon poisto helpottaa. Kyrön ajon tyylisessä möyrinnässä vain haittaa koska tekee eri puolien joustot riippuvaiseksi toisistaan.
Onkos täällä kukaan moista operaatiota tehnyt, ja ennenkaikkea testannut katsastusmiehen mielipidettä asiaan? Mikään välttämätön osa tuo ei ole, koska ei toimi pyöräntuennan osana, kuten esimerkiksi tersselissä. Tuskin katsari moista huomaisikaan jos eivät pitkittäistuet kiinnittyisi samaan kumitötsään johon jää ammottava reikä jos tangon poistaa.
Joissain autoissa malleja on ollut vakaajilla ja ilman, esmes mulla ajoautona olevassa saabissa, johon itsekin vakaajat aikanaan lisäsin. Mutta mikähän mahtaa olla tulkinta tehdasasenteisen vakaajan poistamisen suhteen??
-Ville