Subaru Justyn elvytys
Posted: Thu Nov 15, 2007 6:36 am
Päivää vaan kaikille,en harrasta as-ajamista vaan toimin lähinnä mekaanikkona tiimille joka ajaa.Justy alkaa olla teknisesti tuttu ja jokuhan tuossa sympaattisessa pikku kipossa on koska päätin tämän tarinan tehdä:
Teamin eka subaru alkoi osoittamaan lahoamisen merkkejä joten autosta päätettiin päästellä kaikki mikä vain irtoaa varaosiksi ja hommata parempikuntoinen sitten ajo-autoksi:
Tässä eka:
Moottori ja vaihteistopaketti irtoaa todella kivuttomasti:
Ja tässä uusi "kohde";auton maalipinta oli hiukka hilseillyt koska talvisäilytyksessä ex-omistajalla oli kevytpressu jäätynyt kiinni autoon ja repäisy pois poisti lakan pinnasta:
Hitsattavaa autosta löytyi todella runsaasti sittenkin lattiasta ja takakaarista,uudet etulokasuojat hankittiin subarun merkkiliikkestä koska ensimmäiset tulivat varaosaputkasta ja olivat uudempaan justyyn.
Takakaaret työnalla:
Hitsauksen ja pohjamaalausten jälkeen auto massattiin ja suojattiin aineita säästelemättä,mm.kotelosuoja-ainetta taisi mennä 5 litraa.
Pintaväriksi tuli tylysti työkonemaali hinta/kestävyys-kriteerien ansiosta ja ei tuo nyt niin paha ole:
M(p)aaliin menossa:
Maalattuna ja kasausta:
Kommunikaatio on tärkeää:
Auto on vielä kesken sillä tekniikkaan paneutuminen on nyt käsillä,sytytys saatiin kohdalleen mutta pahemmalle näytti öljykorkin alla,ruostetta.Öljynvaihdon yhteydessä on tarkoitus kokeilla jotain engine flush-tuotetta ja katsoa onko siitä hyötyä,lisäksi laturi on onneton,onneksi tilaa ympäriltä löytyy.Jos ketä kiinnostaa niin voin päivitellä tilannetta huoltojen osalta tänne näin "projektikertomuksen" lailla.
Teamin eka subaru alkoi osoittamaan lahoamisen merkkejä joten autosta päätettiin päästellä kaikki mikä vain irtoaa varaosiksi ja hommata parempikuntoinen sitten ajo-autoksi:
Tässä eka:
Moottori ja vaihteistopaketti irtoaa todella kivuttomasti:
Ja tässä uusi "kohde";auton maalipinta oli hiukka hilseillyt koska talvisäilytyksessä ex-omistajalla oli kevytpressu jäätynyt kiinni autoon ja repäisy pois poisti lakan pinnasta:
Hitsattavaa autosta löytyi todella runsaasti sittenkin lattiasta ja takakaarista,uudet etulokasuojat hankittiin subarun merkkiliikkestä koska ensimmäiset tulivat varaosaputkasta ja olivat uudempaan justyyn.
Takakaaret työnalla:
Hitsauksen ja pohjamaalausten jälkeen auto massattiin ja suojattiin aineita säästelemättä,mm.kotelosuoja-ainetta taisi mennä 5 litraa.
Pintaväriksi tuli tylysti työkonemaali hinta/kestävyys-kriteerien ansiosta ja ei tuo nyt niin paha ole:
M(p)aaliin menossa:
Maalattuna ja kasausta:
Kommunikaatio on tärkeää:
Auto on vielä kesken sillä tekniikkaan paneutuminen on nyt käsillä,sytytys saatiin kohdalleen mutta pahemmalle näytti öljykorkin alla,ruostetta.Öljynvaihdon yhteydessä on tarkoitus kokeilla jotain engine flush-tuotetta ja katsoa onko siitä hyötyä,lisäksi laturi on onneton,onneksi tilaa ympäriltä löytyy.Jos ketä kiinnostaa niin voin päivitellä tilannetta huoltojen osalta tänne näin "projektikertomuksen" lailla.