Page 2 of 2

Posted: Thu Oct 12, 2006 11:49 am
by Mörkö
Myöskään lapualla ei luultavimmin ajeta kumpaakaan kansallista...

Posted: Thu Oct 12, 2006 2:47 pm
by Mikko Heikkilä
Anokaa uudet kilpailut aluekisoiksi näiren peruttujen tilalle ettei mene koko ensi kausi pilalle.

Aika heikot perustelut oli mielestäni Backamanilla. Moniko keikka kuski lähtee ajamaan yhtä tai kahta SM osakilpailua, Seuran jäsen maksu noin 15 euroa, lisenssi 72 euroa tekee nopeasti laskettuna yhtäänsä 87 euroa,
87-14(entinen kertalisenssi)= 73 euroa ylimääräistä. Mielstäni yhrestä kisasta aika kova hinta.Tuolla rahalla saisi, vaikka maksettua osallistumis maksun (SM joka yleensä 70) , makkaran ja limsan.

Posted: Thu Oct 12, 2006 4:48 pm
by eero
Onkohan tuolla Kansallisella/Aluekisalla loppujen lopuksi mitään merkitystä? Ja mihin tälläinen luokitus tänäpäivänä perustuu? Ymmärtäisin jos esim aluekisasta jaettaisiin eri määrä pisteitä tai sitten olisi kisojen pituudelle asetettu rajat tai rajoitettu (?) osallistujamääriä jotenkin. Onkos siinä nyt tolkkua että on neljän tunnin aluekisoja ja kahden tunnin kansallisia?

Luokitteluhan voisi olla vaikka seuraavanlainen:
- SM-kisat olkoot sitten niitä kansallisia, miksei myös CUP.
- Tutustumiskisoja (pöljä nimi, mutta otinpahan tuosta lisenssin nimestä)
- loput harjoitusajoja

Ja sitten lehdessä lukee: Kurikassa ajettiin viikonloppuna tiukka Tutustumisajo jonka pituus oli M-luokan parhaimmistolla kuusi tuntia. Neljäkymmentä vuotta harrastaneet kaverukset kävivät tutustumassa lajiin... :lol:

Posted: Fri Oct 13, 2006 8:18 am
by Jarkko Minni
Näyttää olevan kansallisessa luvan hinta 55e ja aluekisassa 25e ja aluekisassa kaikilla muilla paitsi valvojalla riittää III-lisenssi.

Ja aluekisan ehtii anoa kalenteriin vielä kauden aikana, kunhan vain on asialla 2kk ennen kilpailupäivää ettei pääse AKK ota tuplahintaa ( on se silti halvempi kuin kansallinen).

Posted: Fri Oct 13, 2006 3:55 pm
by Heikki
Mutta mutta....
Miltä näyttävät ensi vuoden tai seuraavan hinnat ja säännöt näiltä osin.Jos jonkinlaista "porsaanreijän kiertoa" on aikaisemminkin esiintynyt,niin Helsingin kalifit ovat kyllä tehneet tilkkeitä reikiin. :cry:

Posted: Fri Oct 13, 2006 6:54 pm
by Jarkko Minni
No eiköhän tässä ole ihan turha surra tulevia vuosia (niitä kun ei näytä kauheesti olevan) vaan yritetään saada pidettyä harrastajia edes ensi vuosi.

Ja toiseksi jos yhtään vastarintaa ei esiinny niin silloinhan vaikuttaa siltä, että tämä sääntömuutos oli aivan harrastajien toivoma....

Posted: Fri Oct 13, 2006 7:49 pm
by Heikki
Jep.
Minä ainakin joudun harkitsemaan vakavasti siirtymistä muihin juttuihin.Tällaisessa suhteessa,joka on minulla ja kartturilla,ei ole mielekästä ostaa lisenssejä yhden lähiseudun kansallisen vuoksi.
Koko touhu kun on kaksi kertaa kalliimpaa minulle,kuin mitä on muilla pareilla. :evil:

Posted: Sun Oct 15, 2006 1:26 am
by AN
Erikoisia linjanvetoja, kun yleensä liiton olettaisi pyrkivän helpottamaan nimenomaan lajin aloittamista / harrastamista pienellä panostuksella. Se on kuitenkin ainoa tapa kehittää lajia pitkällä aikavälillä, kun lajin parista poistuvien tilalle olisi saatava uusia harrastajia. Nyt kuitenkin aktiiviharrastajat pääsevät yhtä "halvalla" kuin ennenkin, mutta aloittelijoita rahastetaan entistä rankemmin.

Kun kisat vielä keskittyvät Etelä-Suomeen ja Pohjanmaalle (Oulun seutu tietysti perinteisenä poikkeuksena), niin esimerkiksi täältä Itä-Suomesta ei juuri ole järkevää lähteä "harrastusmielessä" ajamaan noita kansallisia. Lähimmän tai pari lähintä voisi kyllä kiertää, mutta sitten tulee lisenssikulut jo melkoisen isoiksi / kisa. Jos haluaa sitten käydä pidemmällä useimmissa kisoissa että lisenssin hinnasta pääsisis hyötymään, niin matkoihin menee pieni omaisuus.

Tokihan laji on vielä edullinen vaikkapa ralliin tai rata-autoiluun verrattuna, mutta kun harrastajamäärät eivät tosiaan ole kovin suuret, niin hölmöä vielä nostaa harrastamisen hintaa.

Posted: Mon Oct 16, 2006 9:34 pm
by jari willner
olisi akk:lta parempi jos edes palattaisiin vanhaan käytäntöön, jossa c-luokassa sai ajaa kertalisenssillä. ylemmissä luokissa on sitten sovittava keikkakuskin/kartturin kanssa useammasta kisasta jotta lisenssin kannattaa ottaa.
lajimme saa kyllä kovan iskun, mutta esim taloudellisuusajot menettävät käytännössä kaikki osanottajansa.

tätä samaa..

Posted: Sun Dec 02, 2007 5:38 pm
by VesaK
kokeilen nouseeko tää aihe tällä uudelleen keskusteluihin...

Re: tätä samaa..

Posted: Sun Dec 02, 2007 8:48 pm
by Åke
VesaK wrote:kokeilen nouseeko tää aihe tällä uudelleen keskusteluihin...
Eiköhän tää aihe ole jo puhki keskusteltu?

Toisekseen päätökset tehdään ihan muualla kuin tällä foorumilla, joten tyytymättömät ottanevat varmaan yhteyttä niihin instansseihin jotka päätöksiä tekevät? Yleisönosastokirjoituksia ole ennenkään noteerattu...

Lisenssin hinta

Posted: Sat Jan 19, 2008 1:32 am
by juhah