Tein eräitä huomioita alkusyksyn kisoista niin tuli mieleeni olisiko näissä jutuissa jotain parannettavaa tai voisiko näistä tehdä joitain yleisiä ohjeistuksia kisojen järjestäjille.
Nyt kun ajetaan enimmäkseen emit kisoja, niin kaipaisin JAT tolppiin luokka ja JAT numero merkintää. Taukojen pidon ohjeistukseen kaipaisi myös yhteneväisyyttä. Takoja kun pidetään välillä keskellä jaksoa, JAT:n ja ulan välissä, jatilta lähdettäessä ja varmaan muitakin versioita on olemassa. Myös näihin MRT ohjeistuksiin olisi, hyvä saada selkeyttä esim. ohjeen viimeisiksi sanoiksi voisi laittaa olet vaihtopisteessä 10 ajoaika ei muutu. Joissakin ohjeissa on ollut, että olet vaihtopisteessä. Kysymys kuulukin missä vaihtopisteessä.
Niin näistä Jatista. Muistaakseni JAT merkattiin (silloin kun vielä saatiin asemamiehiä) numerolla joskus myös luokalla. Auttaisi tuolla maastossa jonkin verran kartalle pääsyä kun emit JAT olisi ihan oikeasti julkinen aikatarkastusasema. Nyt kun löytää jonkin ”JAT” aseman niin siinä siten ihmetellään millä ”JAT” (MABC) asemalla ollaan varsinkin kun olet tippunut pari kertaa kartalta. Niin ja miten näitä numeroimattomia JAT asemia sovitellaan numeroituun JAT karttaan.
Taukoa suosittelisin, määriteltäväksi pidettäväksi tyyliin esim. uusilähtöaika on JAT antama + 15 min tai Jatin ja ulan väliin.
Nämä edellä mainitut on rutiini juttuja rutinoituneille alan harrastajille. Mutta kun pitäisi huomioida myös uusia harrastajia tai ehkä mahdollisesti lajiin palaavia harrastajia.
Tällaisten pikkujuttujen huomioimisella saisi kilpailija ja myös kisojen järjestä suorituksensa tekemiseen hiukan selkeytä kun pikkujutut olisi valmiiksi mietitty.
Syysterveisin Mika
Pohditavaa lajipäiville ja lajin harrastajille.
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Hmm... "Lyhyen" Tercelin ensimmäinen käyttöönotto v. -82...okulaari wrote:Historic ST -luokka yli 30 vuotta vanhoille autoille....
Arkka wrote:...ei nelivetoja....
..... No joo, eihän se kyllä tullut uutena tehtaalta 4WD:nä
Nimim. M-luokan kahinoissa monesti yhden sinisävyisen "historic" Starletin(kin) takavaloja ihaillut.
Täältä viides. Kupla -71. Jotain tälläistä olen jo odotellut.
Sitten noihiin nousupisteisiin ja luokituksiin. Voitaisiin kehittää enemmän ajaneille vastaava systeemi kuin esim. golffareilla on tuo händicap.
Esim kovilla M:illä tasoituskerroin olisi vaikka 0 ja sitten vaikka juuri B-luokkaan nouseilla aikatasoitusta voisi olla 30 - 40% . Tai jotain , nuo prosentit ovat hihasta. Ei saa takertua lukuihin.
Perusideana olisi ajattaa kansallisissa kisoissa kaikki samassa sarjassa jossa vähemmän ajaneetkin voisivat hyvin onnistuessaan voittaa kisan jos kerroin on sopiva. Jos voittoja osuu kohdalle niin tasoituskerroin pienenee vastaavasti, kunnes kaikki kovat ovat samalla viivalla.
Sitten noihiin nousupisteisiin ja luokituksiin. Voitaisiin kehittää enemmän ajaneille vastaava systeemi kuin esim. golffareilla on tuo händicap.
Esim kovilla M:illä tasoituskerroin olisi vaikka 0 ja sitten vaikka juuri B-luokkaan nouseilla aikatasoitusta voisi olla 30 - 40% . Tai jotain , nuo prosentit ovat hihasta. Ei saa takertua lukuihin.
Perusideana olisi ajattaa kansallisissa kisoissa kaikki samassa sarjassa jossa vähemmän ajaneetkin voisivat hyvin onnistuessaan voittaa kisan jos kerroin on sopiva. Jos voittoja osuu kohdalle niin tasoituskerroin pienenee vastaavasti, kunnes kaikki kovat ovat samalla viivalla.