Page 1 of 1

NEZ Tanska 2011

Posted: Sun Feb 13, 2011 11:00 pm
by juhei
Tanskan NEZ-avaus ajetaan vajaan kolmen kuukauden päästä. Tanskassa on oltu aktiivisia ja niinpä kilpailukutsu perjantain ja lauantain kisaan on jo julkaistu. Kutsut löytyvät tietysti NEZ-sivuston kilpailut-linkistä.

Tänä vuonna kilpailut ajetaan Suomesta katsottuna mahdollisimman kaukana eli Jyllannin luoteiskulmassa. Tämä kannattaa ottaa huomioon matkoja ja reittejä suunnitellessa.

Posted: Mon Feb 14, 2011 1:44 am
by KariM
NEZ-sivustosta löytyvät tietysti NEZ-sarjan säännöt myös suomeksi käännettyinä. Muutokset vuodelle 2011 koskevat käytännössä vain vasta-alkajien Beginner's Cupia. Uusia nimiä näkisin mielelläni mukana, tarjoavathan Ruotsi ja Tanska "hieman" totutusta poikkeavia näkemyksiä autosuunnistukseen...

Posted: Mon Mar 14, 2011 3:14 pm
by juhei
Tiedoksi, että ruotsalaisilta on kysytty mahdollisuutta jättää traileri paluumatkalla Ljungbyn/Värnamon läheisyyteen. Näin ei tarvitsisi rahdata kärryä turhaan ees taas.

Tämän lisäksi saattaisi olla mahdollista jättää auto sunnuntaina Kööpenhaminan lentokentän kupeeseen ja lentää siitä Suomeen. Lauttamaksut ovat nousseet ja lentoja saa nykyään aika edullisesti, joten jos haluaa välttää kipossa istumista, niin tämä mahdollistaa sen.

Posted: Mon Mar 14, 2011 10:10 pm
by EsaT
Olisiko parkkipaikka mahdollisuuksia Jonköpingin lähistöllä? Se sopisi paremmin Göteborgin kautta kulkijoille..

Posted: Mon Mar 14, 2011 10:39 pm
by Åke
juhei wrote:jättää traileri paluumatkalla Ljungbyn/Värnamon läheisyyteen. Näin ei tarvitsisi rahdata kärryä turhaan ees taas.

Tämän lisäksi saattaisi olla mahdollista jättää auto sunnuntaina Kööpenhaminan lentokentän kupeeseen ja lentää siitä Suomeen.
Tulee harrastaminen aika kalliiksi jos tuolla lailla jättää kaluston aina kisan jälkeen ja tulee lentämällä kotiin. Ei mulla ainakaan ole varaa hommata uutta kalustoa sitten seuraavaan kisaan.. :D

Posted: Mon Mar 14, 2011 11:00 pm
by AMa
Kertakäyttökalustoapa hyvinkin ;-)

Niin, ajatus varmastikin tuossa on kaksi viikkoa Tanskan jälkeen eteläisessä Ruotsissa ajettava Ruotsin NEZ-viikonloppu.

Posted: Wed Apr 06, 2011 9:17 am
by juhei
Tasan neljän viikon päästä ensimmäiset suomalaiset autosuunnistajat suuntaavat auton nokan kohti Jyllantia. Vaikka aikaa vielä on, kannattaa tutustua ilmoittautumisohjeisiin. Erityisesti lisenssikortin saaminen voi kestää viikon tai kaksi, joten se kannattaa tilata jo nyt.

Posted: Sat May 07, 2011 12:44 pm
by KariM
Perjantaikisa oli suomalaisille menestys. Sjöberg-Mamia ulkomaalaisten luokassa ykköspaikalla, Viitala-Heikkilä kolmantena ja Turtiainen-Kulmala neljäs. Lue lisää NEZ OnLine.

Nyt painetaan lusikkapohjassa

Posted: Tue May 10, 2011 10:20 am
by Lehtimäki
:D Kiitokset kaikille jotka olivat hengessä mukana meidän autokunnan kohdattua öljypohjaa kovempi kivi. Ehkä auton mataluus ei olekkaan etu AS-kisoissa?
Erityiskiitokset Jari W hän tarjosi hygienia tuotteet korjaukseen ja toimi yksityiskuljettajana/oppaana materiaalihankintoja tehtäessä Thistedissä. Myös M Karin kanssa makasimme -- auton alla siis lusikkaa pohjaan sovitettaessa.
Jokkelle kiitos myös etukäteen varaosaruletin pyörittämisestä Suomen päässä.

Kulmalalta hyvä lohkaisu Viking Linen autokannella, että nyt painetaan sanan varsinaisessa merkityksessä lusikka pohjassa.

T:Hannu L

Re: Nyt painetaan lusikkapohjassa

Posted: Tue May 10, 2011 2:05 pm
by AMa
Lehtimäki wrote:Ehkä auton mataluus ei olekkaan etu AS-kisoissa?
Ei sitä tiedä. Olisko syytä varmuuden vuoksi vielä kokeilla? :wink:

Posted: Fri May 13, 2011 9:46 am
by jari willner
onneksi ei ollut ruotsin kisaa heti perään. kävin auton alla ja löytyi syy kummallisiin ääniin :shock:
Image Image

Posted: Wed May 18, 2011 8:41 pm
by Lehtimäki
Joo kokeiltiin vielä Forssassa harkkarissa. On se matala niin matala.

Lusikka korjaus rupesi irvistämään ja jouduimme ottamaan vuotoastian esiin ja korjaamaan toistamiseen pohjan kaatopaikalla maassa maaten.

Kiitokset Kalelle hankinta round tripin järjestämisestä Forssan seudulla.

Taas ajamalla kotiin :))

Posted: Wed May 18, 2011 10:35 pm
by jari willner
jari willner wrote:onneksi ei ollut ruotsin kisaa heti perään. kävin auton alla ja löytyi syy kummallisiin ääniin :shock:
Image Image
syy murtumiin löytyi: ylätukivarsien puslat hajalla. koko akseli pääsi liikkumaan ja panhardin kiinnitys joutui koville.

Posted: Thu May 19, 2011 9:49 am
by joteam1
Lehtimäki wrote:Joo kokeiltiin vielä Forssassa harkkarissa. On se matala niin matala.

Lusikka korjaus rupesi irvistämään ja jouduimme ottamaan vuotoastian esiin ja korjaamaan toistamiseen pohjan kaatopaikalla maassa maaten.

Kiitokset Kalelle hankinta round tripin järjestämisestä Forssan seudulla.

Taas ajamalla kotiin :))
Ei pohjapanssari mitään olis :roll: Vai onko ne vaan kilpa-autojen varusteita :wink: Taitaa lusikka panssarina olla vähän heikohko :?:

Posted: Thu May 19, 2011 5:49 pm
by rousri
joteam1 wrote:
Lehtimäki wrote:Joo kokeiltiin vielä Forssassa harkkarissa. On se matala niin matala.

Lusikka korjaus rupesi irvistämään ja jouduimme ottamaan vuotoastian esiin ja korjaamaan toistamiseen pohjan kaatopaikalla maassa maaten.

Kiitokset Kalelle hankinta round tripin järjestämisestä Forssan seudulla.

Taas ajamalla kotiin :))
Ei pohjapanssari mitään olis :roll: Vai onko ne vaan kilpa-autojen varusteita :wink: Taitaa lusikka panssarina olla vähän heikohko :?:
Kerrankin Lehtimäki ajaa lusikkapohjassa eikä himmaile!