Sunnuntaisarja Lohjalla
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Sunnuntaisarja Lohjalla
Iso kiitos ja hauskaa oli
Muistelua:
-Minkähän tääkin leima kuittas...?
- jaa-a..
Ja maaliin tullessa legendaarinen herpaantuminen:
- tarkkaan on Kari tänkin huoltamon kartottanut, toi ulkokurvin tolppa kylläkin puuttuu kartasta..
Ja siinä hetimmiten kaks puuttuvaa. Noo, näistä opittiin kyl, mutta yllättävintä oli karttavalon tarve keskellä kirkasta kevätpäivää, olipa keksitty hieno pila.
-e-
Muistelua:
-Minkähän tääkin leima kuittas...?
- jaa-a..
Ja maaliin tullessa legendaarinen herpaantuminen:
- tarkkaan on Kari tänkin huoltamon kartottanut, toi ulkokurvin tolppa kylläkin puuttuu kartasta..
Ja siinä hetimmiten kaks puuttuvaa. Noo, näistä opittiin kyl, mutta yllättävintä oli karttavalon tarve keskellä kirkasta kevätpäivää, olipa keksitty hieno pila.
-e-
Kiitokset kiitoksista, maalipaikan hymyistä päätellen ei mennyt osallistumismaksu ihan hukkaan. Aika paljon sitten keräsi porukat virhepisteitä, ihan tuo ei ollut tarkoitus. Löysätään vähän ruuvia seuraavaan osakilpailuun että löydettäisiin hakusessa oleva "sunnuntaiajelun" taika. Farkku-Opelilla nuo pyynnit oli kokeiltu ja vaikka hiukan mittauspöytäkirjaan kirjaamaani aikataulua ajomääräystä tehdessäni kiristin en osannut edes kuvitella että noin paljon kerätään AT-pisteitä (tosin, Kalella oli pelkkää plussaa!).
Lähtöhuoltsikan pihan(kin) kartoitus jäi "pahasti vaiheeseen" ja tolpista jäi piirtämättä yli puolet. Tilannetta ei helpottanut yhtään se, että julkiset ilma- ja satelliittikuvat alueelta ovat vuodelta 2009, jolloin kompleksi ei ollut vielä valmiina.
Pysäköintihalli sattui osumaan reitinvarteen joten eikun selvitystä saadaanko sitä käyttää. Ja kun lupa heltisi niin johan hymyn virne nousi huulille: nyt ei taatusti ihan kaikki aja nollille tätä kapinaa. Etukäteisarvio kartalta luettuna taisi olla vähän toisenlainen kuin sitten paikan päällä nähtynä? Tasoja oli kuitenkin kolmessa kerroksessa...
RT37 joka jäi kaikilta käymättä tuli dokumentoitua kapinan tauottua. Numerokilpi oli kieltämättä "hiukan" jemmassa mutta kaikki, siis ihan kaikki kartalla ollut informaatio kyllä paljastaa että väärin meni jos isosta liittymästä ajoi ("mitähän tääkin leima kuittas...?) Tark-AS paistoi kyllä kauas, joten ei pitänyt olla noin vaikea asema. Numerotkin kyllä autoonkin näkyivät, pienempään paremmin. Kuvat ripustan jossain välissä Sunnuntaisarjan sivuille.
Mutta pitemmittä puheitta alamme valmistella parin viikon päästä ajettavaa seuraavaa osakilpailua (näin aikaisin ), tervetuloa taas mukaan. Ja ennakkohuhuna kerrottakoon, että viimeiseen osakilpailuun 22.5. yritämme saada taas saunamökkiä maalipaikaksi.
Aijjuu, kommentoikaapas kartturit sitä harmaa kartta - musta viiva (0,4 mm) yhdistelmää. Minusta se oli ainakin kokeilemisen arvoinen - vaikka firmassa olisi uusi väri-laserkin...
Lähtöhuoltsikan pihan(kin) kartoitus jäi "pahasti vaiheeseen" ja tolpista jäi piirtämättä yli puolet. Tilannetta ei helpottanut yhtään se, että julkiset ilma- ja satelliittikuvat alueelta ovat vuodelta 2009, jolloin kompleksi ei ollut vielä valmiina.
Pysäköintihalli sattui osumaan reitinvarteen joten eikun selvitystä saadaanko sitä käyttää. Ja kun lupa heltisi niin johan hymyn virne nousi huulille: nyt ei taatusti ihan kaikki aja nollille tätä kapinaa. Etukäteisarvio kartalta luettuna taisi olla vähän toisenlainen kuin sitten paikan päällä nähtynä? Tasoja oli kuitenkin kolmessa kerroksessa...
RT37 joka jäi kaikilta käymättä tuli dokumentoitua kapinan tauottua. Numerokilpi oli kieltämättä "hiukan" jemmassa mutta kaikki, siis ihan kaikki kartalla ollut informaatio kyllä paljastaa että väärin meni jos isosta liittymästä ajoi ("mitähän tääkin leima kuittas...?) Tark-AS paistoi kyllä kauas, joten ei pitänyt olla noin vaikea asema. Numerotkin kyllä autoonkin näkyivät, pienempään paremmin. Kuvat ripustan jossain välissä Sunnuntaisarjan sivuille.
Mutta pitemmittä puheitta alamme valmistella parin viikon päästä ajettavaa seuraavaa osakilpailua (näin aikaisin ), tervetuloa taas mukaan. Ja ennakkohuhuna kerrottakoon, että viimeiseen osakilpailuun 22.5. yritämme saada taas saunamökkiä maalipaikaksi.
Aijjuu, kommentoikaapas kartturit sitä harmaa kartta - musta viiva (0,4 mm) yhdistelmää. Minusta se oli ainakin kokeilemisen arvoinen - vaikka firmassa olisi uusi väri-laserkin...
Tuolla tarvittiin eniten "kuskin" apuja. Se meni lopulta hyvin ja siellä opittiin paljon ja aikaa paloi, vaikkei missään kohtaa tarvinnut uusiksi ottaa.KariM wrote:Pysäköintihalli sattui osumaan reitinvarteen joten eikun selvitystä saadaanko sitä käyttää. Ja kun lupa heltisi niin johan hymyn virne nousi huulille: nyt ei taatusti ihan kaikki aja nollille tätä kapinaa. Etukäteisarvio kartalta luettuna taisi olla vähän toisenlainen kuin sitten paikan päällä nähtynä? Tasoja oli kuitenkin kolmessa kerroksessa...
Jos kommentoisi, vaikken kartturi ollutkaanKariM wrote:Aijjuu, kommentoikaapas kartturit sitä harmaa kartta - musta viiva (0,4 mm) yhdistelmää. Minusta se oli ainakin kokeilemisen arvoinen - vaikka firmassa olisi uusi väri-laserkin...
Ei se paha ollut omia harkkareita tullut ajeltua keskeneräisinä tuollaisilla kartoilla ja kyllähän se niilläkin onnistuu. Nykyinen tulostusjälki on niin hyvää, että tarkoilla kartoilla onnistuu hyvin noinkin. Vierestä lukeminen on kyllä hieman haasteellista.
Meillä oli siis kartturina poikani Eemi 6v ja ihan eka kerta as-karttojen lukua. Tavoite oli löytää maaliin ja mahdollisimman paljon jotain korttiin merkittävää, eikä tavoite yhtään epäonnistunut. Välillä oltiin pitkiä aikoja paikoillaan kun opeteltiin juttuja ja katsoin suurinpiirtein reittiä eteenpäin, jotta tiesi puuttua lukemiseen tarvittaessa ja pitää pienen opetus- tai miettimistuokion. Lähes kaikki paikat, joissa uskalsin olla kartturin kanssa erimieltä kartturi oivalsi itse kun pyysin katsomaan tarkemmin. Kerran olin itse väärässä ja Eemi oikeassa... silloin vähän peruutettin. Eemi oli kotimatkan alkajaisiksi niin innoissaan, että kahden viikon päästä tullaan samalla kokoonpanolla... rankkaa oli kun kartturi nukkui loppumatkan. Kiitos mukavasta harkkarista - ei vaikeuskaan haittaa, jos se ei estä matkan jatkumista. Hyvin tehty eri tasoisille sama reitti. Mielestäni esimerkillinen harkkari. Erityinen kiitos suuresta määrästä asemia, erityisesti RT-määrä tekee harkkarista aloittelijallekin mielenkiintoisen, vaikkei kaikkia löytäisikään. Meilläkin hävisi 7 kilpeä, joista ainakin neljästä ajettiin läpi eli ehkä kuskin pitäisi keskittyä ulos katsomiseen ... seuraavalla kerralla sitten.
Mika
Kiitos hyvästä harkkarista
Vähemmän ajaneille ehkä hiukan vaikea,mutta täysin "siviiliautolla" ajettavissa oli kisa. Valitettavan vähän kilpailijoita näin hyvään kisaan. Menee muuten "hifistelyksi" jo tämäkin laji, sisähalli ja kaikki . Seuraavassa kisassa on toivottavasti enemmän kilpailijoita ainakin E-luokassa.
Tässä olikin kyse ihan tämänvuotisesta sarjasta. Ensimmäisten viestien ilmestyttyä luulin joidenkin vuosia vanhojen viestien ilmestyneen uudelleen kun en ollut missään nähnyt mainosta ko. sarjasta, mutta hienoa että Sunnuntaisarjaa ajetaan taas. Vähän mainostusta AS-nettiin niin on paremmat mahdollisuudet saada enemmän osallistujia. Itsellä jää seuraava osakilpailu kakkoslajin takia väliin, mutta jos viimeiseen tapahtumaan pääsisi…
Viimeisen Sunnuntaisarjan osakilpailun 22.5. yhteyteen on syntymässä myös 4 h valikko, Satunnainen Seikkailija on juuri aktivoitu. Lähtö klo 10:00 alkaen sunnuntaiaamuna samasta paikasta kuin Sunnuntaisarjan kolmas osakilpailu. Valikon jälkeen ehtii sitten pitämään pienen huilitauon ennen viivakapinaa...
... ja Kanta-Hämeen sarja on perääntymässä tuolta päivältä... Lisää lähipäivinäKariM wrote:Viimeisen Sunnuntaisarjan osakilpailun 22.5. yhteyteen on syntymässä myös 4 h valikko, Satunnainen Seikkailija on juuri aktivoitu. Lähtö klo 10:00 alkaen sunnuntaiaamuna samasta paikasta kuin Sunnuntaisarjan kolmas osakilpailu. Valikon jälkeen ehtii sitten pitämään pienen huilitauon ennen viivakapinaa...
Mika
Ensi sunnuntain suunnitelmat ovat valmiina ja vielä on vajaa viikko aikaa viilaukseen ja toteutukseen. Valikon tunnuksia on Satunnainen Seikkailija kylvänyt vasukaupalla ympäri Uuttamaata ja viivaa varten on tehty vähän kartoitus- ja haravointityötäkin - ihan pelkkää peruskarttasuunnistusta asfalttipihoilla siis ei ole tuloillaan. Tarkoitus oli kuitenkin jatkaa edellisten osakilpailuiden linjalla eli viiva tulee olemaan jekukas, kalustoystävällinen ja suunnistuksellinen muttei mahdoton. Reitti ajetaan vielä tässä jonain iltana Rofan farkku-Opelilla läpi jotta nähdään sen varmasti olevan siviiliautoille sopiva.
Maalipaikalle on tarkoitus saada saunan lisäksi jotain lämmintä purtavaa eli jospa pikaisen ilmoittautumisen yhteydessä mainitsisitte jäättekö saunomaan ja kelpaako ruoka eli eikö.
Maalipaikalle on tarkoitus saada saunan lisäksi jotain lämmintä purtavaa eli jospa pikaisen ilmoittautumisen yhteydessä mainitsisitte jäättekö saunomaan ja kelpaako ruoka eli eikö.
-
- Posts: 251
- Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
- Location: jyväskylä
Lohjanharju kiittää ja kumartaa. Tästä jatketaan joskus mutta taas on takki saatu melkoisen tyhjäksi. Kuvia ja analyysejä on tulossa Sunnuntaisarjan sivuille, Satunnainen Seikkailija oli antanut kameran laulaa.