Alue 1:sen autosuunnistus kausi aloitetaan Oulusta. Lähtö 22.1.2011 klo 18.00 Teboil Kaakkurinhovi. http://www.teboil.fi/ServiceStation.asp ... 1743;15049
Tämä on samalla harkkarisarjan avaus osakilpailu.
Luvassa normaalia enemmän heppakengillä ajoa. Opastusta heppakenkien saloihin jaetaan lähtöpaikalla, tulossa mielenkiintoisia koukeroita. Reitin pituus noin pari tuntia. Kaikkien luokkien reitit siviiliautolla ajettavissa, KC-luokille hieman lisähaastetta E-luokkaan verrattuna. Järjestäjänä OMU. Ratamestareina toimivat Jouni H. ja Lasse V. Tervetuloa!
jotain kysyttävää niin sähköpostia tulemaan:
lassevainikainen(at)gmail.com
Harkkari Oulussa 22.1.2011
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Kartat piirretty, seuraavana vuorossa reitin mittaus viikonloppuna tai ens viikolla, reitin pituus lähentelee sataa kilometriä osin pitkähkön loppusiirtymän ansiosta. Paljon tulee heppakengillä ajua, viivalla kuitenkin tiukimmat pyöritykset, joita on kaksi, joista toinen alue täysin uusi as-alue ja toinenkin on ajettu monta monta vuotta sitten ja siitäkin se on muuttunut... ja talviselta näyttää ...
Tulokset täällä: http://www.sunpoint.net/~as-oulu/
Kiitos kaikille mukana olleille, kisassa sattui ja tapahtui , jossa auraauto oli yhtenä osallisena kyltin piilottajana, moni asia meni hyvin, jotakin tuli taas opittavaa ens kerraksi, eli plussan puolelle jäi fiilikset ainakin meillä järjestäjillä, toivottavasti myös kilpailijoilla. Palautetta otetaan vastaan netissä ja nähdäänpä seuraavan kerran Raahessa.
Kiitos kaikille mukana olleille, kisassa sattui ja tapahtui , jossa auraauto oli yhtenä osallisena kyltin piilottajana, moni asia meni hyvin, jotakin tuli taas opittavaa ens kerraksi, eli plussan puolelle jäi fiilikset ainakin meillä järjestäjillä, toivottavasti myös kilpailijoilla. Palautetta otetaan vastaan netissä ja nähdäänpä seuraavan kerran Raahessa.
Eilen aura-auto peitti kaksi numerokylttiä, jonka myötä päätettiin mitätöidä kyseiset kyltit, no tehtiin siinä virhe. Nimittäin luin tässä kotona sääntökirjaa joka sanoo: Mikäli reitillä on viallinen reittitarkastusasema (tunnusnumero RT-asemalla tai leimasin leima-asemalla puuttuu tai on rikkoutunut) kilpailukorttiin merkitään R-kirjain. No, eilistä ei voi enää muuttaa , mutta vastaisuuden varalta täytyy kilpailijalle tulla 600 virhettä jos R-kirjainta ei ole. Eilisessä harkkarissa yhdellä parilla oli R-kirjain jolloin hälytyskellot olisi pitänyt soida, mutta eipä soinu siinä hässäkässä. Harmittavinta tässä oli se että yksi loppupään kilpailija kaivoi numerokyltit hangesta eivätkä näin ollen eilen saaneet siitä mitään hyötyä. Ja tietenkin heidän jälkeensä tulleilla oikeat numerot kortissa olivat.
Laskin puuttuvat kyltit, yks kyltti jakson 2 nro 21, ratamestarin erikoinen, älypähkinä jota ei voinut löytää tuurilla löysi vain yksi pari, c-luokan viimeiseksi jäänyt pari, että jotain positiivistakin heille...
täsäpä puuttuvat kyltit ja kuinka moni on jättänyt ottamatta.(yhen kilpailukortit oli kadonnut).
Jakso 1
09 x 3
01 x 8
03 x 6
94 x 7
71 x 2
Jakso 2
80 x 2
56 x 10
37 x 2
08 x 3
03 x 7
72 x 8
21 x 16
Jakso 3
68 x 1
30 x 3
65 x 1
64 x 1
71 x 7
Yksi pari oli jättäny kilpailukortteihin paljon tyhjiä ruutuja joista ei aluksi aiottu rankaista, mutta päätuomari oli tiukkana sääntöjen mukaan, siitä johtuu c-luokassa yhden parin runsas reittivirhemäärä.
täsäpä puuttuvat kyltit ja kuinka moni on jättänyt ottamatta.(yhen kilpailukortit oli kadonnut).
Jakso 1
09 x 3
01 x 8
03 x 6
94 x 7
71 x 2
Jakso 2
80 x 2
56 x 10
37 x 2
08 x 3
03 x 7
72 x 8
21 x 16
Jakso 3
68 x 1
30 x 3
65 x 1
64 x 1
71 x 7
Yksi pari oli jättäny kilpailukortteihin paljon tyhjiä ruutuja joista ei aluksi aiottu rankaista, mutta päätuomari oli tiukkana sääntöjen mukaan, siitä johtuu c-luokassa yhden parin runsas reittivirhemäärä.
Palatakseni vielä tuohon r-sääntöön, tuon noudattaminen vaatii ratamestarilta enemmän panostusta kylttien sijoitteluun, kun yleensä riittää että toinen kyltti näkyy kaukaa kuljettajalle, tässä tilanteessa täytyy molempien kylttien olla helposti kuljettajan nähtävissä eli esimerkiksi tiukkoihin mutkiin kylttien sijoittaminen ei käy kysymykseen.
Tässä kilpailussa ratkaisu oli oikea, vaikka ei ehkä sääntöjen mukainen. Mielestäni kilpailun ei tule ratketa siihen kuka sattuu huomaamaan 50 km/h nopeudesta sisäkurvissa olevan tark. as. -kyltin. Tällä kertaa kylttien hylkäämisellä ei onneksi ollut vaikutusta ainakaan k-luokan kärjen tuloksiin.
Tässä kilpailussa ratkaisu oli oikea, vaikka ei ehkä sääntöjen mukainen. Mielestäni kilpailun ei tule ratketa siihen kuka sattuu huomaamaan 50 km/h nopeudesta sisäkurvissa olevan tark. as. -kyltin. Tällä kertaa kylttien hylkäämisellä ei onneksi ollut vaikutusta ainakaan k-luokan kärjen tuloksiin.
Ei, missään ei säännöissä ole kohtaa jossa sanottaisiin että tuo R-kirjaimen kilpailukortissa oleminen tai puuttuminen kilpailijalle mitään aiheuttaisi, ei ainakaan 600:tta virhepistettä.LVee wrote:Nimittäin luin tässä kotona sääntökirjaa joka sanoo: Mikäli reitillä on viallinen reittitarkastusasema (tunnusnumero RT-asemalla tai leimasin leima-asemalla puuttuu tai on rikkoutunut) kilpailukorttiin merkitään R-kirjain. No, eilistä ei voi enää muuttaa , mutta vastaisuuden varalta täytyy kilpailijalle tulla 600 virhettä jos R-kirjainta ei ole.
Itse olen ymmärtänyt tuon merkityksen olevan vain hyödyksi tuloslaskennalle, koska tuosta R-kirjaimesta voi tuloslaskenta heti kiinnittää huomiota maastosta mahdollisesti puuttuvaan kilpeen, eikä näin ollen tarvitse tarkistaa lukuisaa määrää kortteja, ja vasta sitten korjata niitä kun huomataan että se tietty asema puuttuu suurimmalta osalta koska sitä ei maastossa ole. Kilpailija itse tekee tosin päätöksen, että tuhlaako ruudun auttaakseen tuloslaskentaa..
Mitenkä rikkinäisestä tai maastosta puuttuvasta kilvestä voisi muutenkaan rankaista? Jos puuttuu numerokilpi ja pelkkä TARK-AS on maastossa, niin ei varmaan voida olettaa että sitä edes pitäisi huomata? Tarkoitushan on että kilvet ovat sääntöjen mukaiset ja sääntöjen mukaisesti sijoitetut, ja ne tulee kilpailijoiden nähdä ja löytää.