B lähtee viimeisena ?
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
B lähtee viimeisena ?
Osaako joku kertoa miksi, missä,koska ja kenen toimesta on (sovittu / päätetty) muuttaa lähtöjärjestyttä kilpailussa että ensin lähtee C,M,A ja B
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Joskus kuulin ko. asiaan sellaisen selityksen, että siten saadaan motivoitua B-luokkalaiset helpommin nousemaan A-luokkaan
Toisaaltahan asiasta sääntökirja kertoo vain, että C-luokka lähtee ensimmäisenä loput on järjestäjän harkinnassa.
Toisaaltahan asiasta sääntökirja kertoo vain, että C-luokka lähtee ensimmäisenä loput on järjestäjän harkinnassa.
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Onhan toki kiva päästä ajoissa kotia, mutta aikataulullisesti tuo on varmasti nopeimpia tapoja viedä kisa läpi. Jos B:n laittaa M:n eteen joutuu luokkien väliin laittamaan 30min raon, on ne sen verran nopeita nuo M:läiset . Tietysti jos B:n reitistä jättää parijaksoa pois alusta ja ehkä yhden väliltä saattaa luokat olla sekoittumatta viimeisellä jaksolla. Kuitenkin maalissa tuloksien laskenta suurelle määrälle B-luokkalaisia aiheuttaa sen, että jopa A kerkee tulla maaliin, joten he joutuvat helposti odottamaan omia tuloksia 1-2h. Siksi minä järjestäjänä laitan ainakin B viimeiseksi.
Aikanaan kun sääntöihin kirjattiin lähtöjärjestykseksi CBMA, keräsi silloinen(kin) lajiryhmä palautetta riviharrastajilta "lajin pelastamiseksi". Eräs palaute oli että nousu C->B ei kiinnosta koska lähtöajat ovat viimeisenä. Myöhäisen reitille lähdön ja paluun lisäksi purnattiin sitä että B joutuu koluamaan reitit MA:n huonoon kuntoon kyntämänä. Tämä ei taas tukenut sitä markkinointiargumenttia että mitään rakennettua nelivetoista kilpuria ei tarvita kun nousee B:hen jne.
Tänään tilanne on toinen, harrastajien ja kisojen määrä on muuttunut ja sääntöjä on tuolta osin muutettu. Uskon ja toivon että aikanaan saatu palaute on ollut sääntöjä rukatessa mielessä ja että muutos on myös parannus. Säännöt ovat aina jonkinlainen kompromissi ja ilmeisesti tässä tapauksessa lähtöjärjestyksestä CBMA tulevat haitat lajille ovat olleet saatuja hyötyjä suuremmat.
Omalla kohdalla lähtöjärjestyksellä ei ole tällä hetkellä merkitystä. Kalusto on rakennettu vuosia sitten ja komentajalta saa iltalomaa eli on aivan sama koska reitille lähdetään tai kuka/kuinka monta edellä on kyntänyt. Kunhan vaan joku vielä jaksaisi järjestää muutaman kisan meille hiljaisemmille riviharrastajille.
Sen sijaan tuoreempien harrastajien kannattaisi olla (tässäkin aiheessa) aktiivisia ja tuoda mielipiteensä sekä perustelunsa esille.
Tänään tilanne on toinen, harrastajien ja kisojen määrä on muuttunut ja sääntöjä on tuolta osin muutettu. Uskon ja toivon että aikanaan saatu palaute on ollut sääntöjä rukatessa mielessä ja että muutos on myös parannus. Säännöt ovat aina jonkinlainen kompromissi ja ilmeisesti tässä tapauksessa lähtöjärjestyksestä CBMA tulevat haitat lajille ovat olleet saatuja hyötyjä suuremmat.
Omalla kohdalla lähtöjärjestyksellä ei ole tällä hetkellä merkitystä. Kalusto on rakennettu vuosia sitten ja komentajalta saa iltalomaa eli on aivan sama koska reitille lähdetään tai kuka/kuinka monta edellä on kyntänyt. Kunhan vaan joku vielä jaksaisi järjestää muutaman kisan meille hiljaisemmille riviharrastajille.
Sen sijaan tuoreempien harrastajien kannattaisi olla (tässäkin aiheessa) aktiivisia ja tuoda mielipiteensä sekä perustelunsa esille.